söndag 16 mars 2014

På rad i solen










På rad

Vissa blommor är överlevare.
Som en bortglömd pelargon i förrådet från förra sommaren.
Jag tar små sticklingar och sätter på rad i lilla växthuset.

Tränar att använda stativet för att få en stadig och rak bild.
Mindre stadigt blir det när lillasyster yster går fram och skakar stativet.
Ett ben på stativet kasar ner och stativet välter.
Fotoutmaning i dubbel bemärkelse.
Till slut fick jag till några bilder på rad...

Kika in här och här för dagens fotoutmaning vänner emellan.
Nu ska jag ut i sköna vårsolen.

Tjingeling!



10 kommentarer:

  1. Så söta! Och riktigt raka bilder blev det :)
    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Så fina på rad bilder. Du får mig att småle när du beskriver om din lilla tös. Tack för din krya på dig hälsning Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Det här med att ha en lillasyster som skakar stativet känner jag igen. Du har en trevlig blogg! Kram Lena

    SvaraRadera
  4. så fina på rad bilder. Vårligt.

    SvaraRadera
  5. Jag tittade till mina pelargoner idag och gav dem ett halv löfte om att få komma ut ur garderoben nästa helg, eller rättare sagt ur groventrén där de står svalt.
    Fina foton det blev trots en extra utmaning!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  6. I väntan på sommaren. Härlig känsla i dina bilder.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  7. Oj oj! Vilken tur att inte kameran föll med stativet! Så fint med pelargoner på rad i solen :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Halloj!
    Pelargoner så vackert, fina bilder du fick trots den där extra
    utmaningen. Hua, tur att kameran klarade sig :O)
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  9. Vad gulligt med en medhjälpare, lycka till med odlingen. Karin

    SvaraRadera
  10. Så härligt med pelargonerna! Växtkraft=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...